Reis en eerste 2 weken in Australie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Dirk-Jan Bouman - WaarBenJij.nu Reis en eerste 2 weken in Australie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Dirk-Jan Bouman - WaarBenJij.nu

Reis en eerste 2 weken in Australie

Blijf op de hoogte en volg Dirk-Jan

19 Juli 2014 | Australië, Sydney

Zo hier is mn eerste weblog dan eindelijk :) Het duurde even maar beter laat dan nooit haha. Ik zit nu in de ijskoude woonkamer men opgewarmde rijst met tomatensaus te eten haha.

REIS
De reis naar Sydney viel heel erg mee. Ik had verwacht dat ik me rot zou gaan vervelen in het vliegtuig, maar het viel allemaal erg mee. De vlucht van Dusseldorf naar Moskou was de minst prettige, de beenruimte was erg krap en het eten was niet lekker hahaha. Na die 3 uurtjes was ik het al goed zat, maar de vlucht van Moskou naar Hongkong viel mee, genoeg beenruimte en leuke films. Ik wilde de film Noah al heel lang zien maar het is er nooit van gekomen en in het vliegtuig kon ik hem wel kijken. verder heb ik vooral veel gegeten en gedronken in het vliegtuig en nog meer films gekeken en weinig geslapen.

Op het vliegveld van Hongkong had ik moeite om mn ogen open te houden want ik was erg moe en mijn doel was om niet te slapen voordat we in de lucht waren (dat is niet helemaal gelukt haha). Toen we 30 minuten voor het boards naar de gate liepen schrok ik me rot. Bij de gate liep een stewardess rond met een papiertje met mijn naam erop en toen ik tegen haar zei dat dat mijn naam was zei ze dat ik moet meekomen omdat ze mijn visa niet konden bevestigen, bij de bali werd mijn paspoort nog een keer gecheckt met de visa en toen bleek dat alles gelukkig wel goed was dus ik mocht mee :) het boarden duurde erg lang omdat alle handbagage werd gecontroleerd en alle tassen moesten open. gelukkig wogen ze geen gewicht want ik zat ruim over de 7 kilo haha. Eenmaal in het vliegtuig ben ik na 10 minuten al in slaap gevallen voordat we op waren gestegen. hier heb ik helemaal niets van gemerkt en ik werd opeens wakker toen bleek dat we al meer dan een uur in de lucht waren.

Aangekomen in Sydney ging ook alles goed, mijn tassen werden niet gecontroleerd dus dat ging lekker snel, wel hebben we een uur lang in de rij gestaan voor de douane, maar eenmaal erdoorheen stonden we binnen 5 minuten buiten waar we werden opgewacht door 2 Nederlandse studenten die ons naar huis hebben gebracht.

Ik kwam tegen 11 uur thuis aan gelijk mn huisgenoten ontmoet en toen proberen te gaan slapen. Dit lukte maar na ongeveer 10 minuten was ik weer wakker en heb toen niet meer geslapen en om 6 uur de volgende ochtend uiteraard gelijk de halve finale Nederland tegen Argentinië gekeken.

Na de wedstrijd ben ik halverwege de ochtend naar de Campus gegaan om mijn huurcontract enzo te tekenen, hier ben ik heel de dag geweest en veel nieuwe mensen leren kennen in de welkom lounge.

AFGELOPEN ANDERHALVE WEEK
De afgelopen anderhalve week bestond vooral uit veel uitslapen en leuke dingen doen en nieuwe mensen leren kennen. Ik wist dat ik slecht was in namen onthouden, maar ik heb in de afgelopen week zoveel namen gehoord dat ik echt maar 1 procent heb onthouden haha. Vrijdag ben ik naar de eerste dienst geweest hier naar een dienst voor 18-25 jaar dat heet HousePower. Dit was is de Chapel gebouw een kleiner gebouw naast het hoofdgebouw.
vorige week zaterdag was een een studententrip naar de city, hier ben ik ook mee mee geweest. Eerst naar Sydney harbour met het bekend Opera House en de Harbour Bridge. na de lunch zijn we met de ferry naar Manly geweest (een van de bekende stranden hier) en ik kan niet wachten tot het zomer is en daar te zwemmen haha, het water zag er lekker uit hahaha, maar het was mij te koud om te zwemmen.

Zondag dan de eerste keer naar de kerk hier. Ik ben naar de Dienst geweest om 11 uur. Daarna naar een groot winkel centrum geweest in de buurt om een australisch telefoon nummer te regelen, maar toen bleek dat ik mn paspoort bij me moest hebben haha dus maandag maar weer terug gegaan. Toen ik terug was bij de kerk ben ik om half 6 weer naar de dienst geweest. Behoorlijk indrukwekkend om een kerk stampvol te zien met nog 4000 mensen.

Dinsdag beni ik met mn huisgenoten (2 amerikanen, en 1 koreaan) nog een keer naar de city geweest om rond te kijken en de dag afgesloten in een goedkoop Koreaans bbq restaurantje. Het vlees was erg lekker, maar de Koreaanse sausjes zijn niks voor mij haha.

Sinds woensdag ben ik officieel Enrolled als Pastoral leadership student met als Pathway: Church Ministry (kerk bediening) deze dag bestond vooral uit veel wachtrijen en papieren ondertekenen maar het was gezellig haha.
Donderdag was Orientation day. Dus eigenlijk de officiële start maar nog niet de lessen, deze beginnen dinsdag met Intensives...het woord zegt het al: Intensief haha, maar het gaat zeker heel goed worden. deze duren 3 dagen en bestaan vooral uit veel luisteren en aantekeningen maken en dan beginnen de 'normale' weken de maandag erop met het rooster wat waarschijnlijk inhoud: 3-3,5 dag per week les en 2 keer practicum. Maar hier hebben we nog niet veel over gehoord.

Vandaag heb ik ook niet zoveel gedaan, eerste sollicitatie verstuurd naar pizza hut haha. En daarna een fiets gekocht 2e hands.

Nou dit was het voor nu. Mn koreaanse huisgenoot heeft Koreaanse curry gemaakt dus ik ga ff eten! Tot de volgende keer maar weer :)

ps: Ik probeer onder foto's wat foto's te plaatsen van mn huis en de kerk waar de lessen ook zijn en het terrein (wat behoorlijk groot is)
Op Facebook staan nog veel meer foto's

• 19 Juli 2014 - 12:27

Edwin:

Mooi verslag DJ! Leuk om te horen dat je het naar je zin hebt!

• 19 Juli 2014 - 13:56

Stefan Huls:

Leuk man!!! Ik wens je een super tijd toe maar dat gaat helemaal goed komen lees ik al. Gr steef

• 19 Juli 2014 - 14:10

Iskandar :

Leuk om te lezen dit! Keep us posted!

• 19 Juli 2014 - 14:42

Ina:

Leuk!!!

• 20 Juli 2014 - 17:40

Tante Ans:

Heb je verhaal en foto's nog niet helemaal gelezenen bekeken, maar al wel uit je verhaal opgemaakt dat je je draai al gevonden hebt.
    Wens je alle goeds....
    Tante Ans

• 20 Oktober 2014 - 15:20

Tante Ans:

Ha DJ,

Volgens mij heb je het druk daar, zie af en toe wat langs komen op facebook, maar hier geen nieuwe verhalen? Hoor ook wel eens wat van je ouders....